حجت‌الاسلام قاسم روانبخش با اشاره به اظهارات حسین بشرویه در سال 88 گفت: او گفته بود تا چند سال آینده «دموکراسی کامل» محقق خواهد شد و این یعنی حذف دین از حکومت و امروز ما از هاشمی می‌شنویم که می‌گوید "من به دنبال برقراری دموکراسی کامل هستم" یعنی این پرچم را وی به دست گرفته است.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش پنجشنبه شب در مسجد عباسی مشهد در جمع نمازگزاران با بیان اینکه وظیفه ما اقامه دین خداست گفت: حقیقتی در 35 سال پیش اتفاق افتاد که این حقیقت برای دشمنان بسیار سخت بود زیرا سال‌ها می‌گفتند کار دین تمام‌شده است. مارکس معتقد بود دین افیون است و نیچه می‌گفت خدا مرده، انسان خودش پیغمبر خود است و باید کتاب خود را بنویسد.

وی ادامه داد: همان‌طور که مصطفی ملکیان ملحد در همین اسفندماه گفت پیغمبر کتاب خودش بود و ما هم کتاب خودمان، این‌ها دین را تمام‌شده فرض کردند؛ اما به یک‌باره یک سید پادررکاب کرد و دین را زنده کرد.

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن به تعبیر آیت‌الله‌مصباح از حضرت امام خمینی‌(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان گفتند حضرت امام خمینی‌(ره) دو سوم دین را که فراموش‌شده بود احیا کرد. از دین همین نماز و روزه‌اش مانده بود و این حرکت امام به‌قدری مؤثر بود که پاپ ژان پل دوم در دیدار با آیت‌الله مصباح می‌گوید که امام گردن ما مسیحیان هم حق دارد چون دین را زنده کرد.

وی به مطالعه انقلاب و رفتار مردم ایران پس از پیروزی انقلاب توسط رئیس سرویس جاسوسی فرانسه اشاره کرد و بیان داشت:‌ او کتابی نوشته به نام جنگ جهانی چهارم که از این جنگ به‌عنوان جنگ عقیده یاد کرده، وی در این کتاب اضافه می‌کند که امروز دشمن غرب مذهب اسلام است.

روانبخش گفت: عزت‌الله فولادوند دو کتاب انقلاب و خشونت را در کشور ترجمه و منتشر کرد که اکبر گنجی در خاطرات خود آورده که من این دو کتاب را مطالعه کردم و متوجه شدم که انقلاب ما اشتباه بود و حوادث 88 نیز مرهون زحمات فولادوندها بود.

وی خاطرنشان کرد: همین عزت‌الله فولادوند در دهه 60 بیست کتاب در دهه 70 برخلاف مبانی اعتقادی ما ترجمه می‌کند و در دوره‌های ریاست جمهوری خاتمی و احمدی‌نژاد جایزه گرفته است.

وی به آگاهی شهید مطهری از این مشکل اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی نقل می‌کند که شهید مطهری می‌گوید باید به قم بروم و در آنجا طلبه‌ها را بسازیم، انقلاب ما در خطر است که پس از یک هفته از اعلام این دغدغه و برنامه برای نیروسازی به شهادت رسید.

وی ادامه داد: پس از شهادت شهید مطهری، شهید بهشتی برای انجام فعالیت‌های فکری وقت خود را تنظیم کرد؛ اما او را نیز به شهادت رساندند. دشمن افرادی را که در برابر این فکر الحادی ایستادگی کرد را حذف کرد و بار این فشار به دوش آیت‌الله مصباح افتاد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری به سخنی از امام‌خمینی‌(ره) مبنی بر لزوم اسلامی‌کردن علوم اشاره کرد و بیان داشت: حالا امروز رئیس‌جمهور ما می‌گوید علم اسلامی، یهودی و نصرانی نداریم، علم، علم است و این در حالی است که آیت‌الله مصباح از همان ابتدا فعالیت‌هایی در زمینه اسلامی‌کردن علوم انجام داد؛ اما در دولت میرحسین و کسانی که اعتقاد به اسلامی‌کردن علوم نداشتند، نگذاشتند این حرکت به نتیجه برسد و رهبری در این خصوص می‌فرمایند اگر گذاشته بودند آن کاری که آقای مصباح آن روز شروع کرده به نتیجه برسد وضعیت ما این‌گونه نبود.

وی به اظهارات حسین بشرویه در سال 88 اشاره و تصریح کرد: او گفته بود تا چند سال آینده دموکراسی کامل محقق خواهد شد و این یعنی حذف دین از حکومت و امروز ما از هاشمی می‌شنویم که می‌گوید من به دنبال برقراری دموکراسی کامل هستم یعنی این پرچم را ایشان به دست گرفته است.

وی به سخنان چند ماه پیش رییس‌جمهور اشاره کرد و گفت: وی در دانشگاه مطرح کرد که علت رشد نکردن علوم انسانی در کشور وجود خط قرمز در آن است، چرا در علوم فنی رشد کردیم؛ اما در علوم انسانی رشد نکردیم؟

روانبخش ادامه داد: هفته گذشته در دانشگاه شهیدبهشتی خط قرمز آنان مشخص شد که اسلام است رییس‌جمهور می‌گوید من متحیرم که برخی می‌گویند باید علوم انسانی را اسلامی کنیم. علم که اسلامی و غیر اسلامی ندارد، مبانی غیر اسلام و اسلام ندارد؛ اما باید گفت وجه تمایز ما در همین مبانی است.

وی گفت: دستگاه سیاسی و حاکمیتی ما بر اساس خداپرستی است؛ اما آنان می‌گویند هر چه انسان بگوید ملاک است. کسی که مبانی فکری‌اش مادی‌گراست به پارلمانی رأی می‌دهد که آن پارلمان هم‌جنس بازی را قانونی کرد؛ اما در یک حکومت الهی می‌توان با دستور پارلمان حکم خدا را عوض کرد.

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر توهین بودن ممیزی کتاب و مطبوعات به مردم و نخبگان اشاره کرد و عنوان داشت: او می‌گوید باید فضا برای مطالعه آزاد و انتخاب مردم باز باشد، بنابراین می‌توان گفت که مردم را در همه امور باید آزاد گذاشت تا خودشان انتخاب کنند. اینکه شما مراقب سلامت مردم باشید تا مواد مخدر مصرف نکنند توهین به شعور آنان است اجازه دهید یک بار مصرف کنند و اگر بد بود خودشان انتخاب کنند. ظاهراً فقط این کنترل برای فرهنگ و دین مردم کار اشتباهی است.

وی ادامه داد: حالا بعد از این صحبت‌ها وقتی فیلم "من روحانی هستم" تولید می‌شود می‌گوید سازندگانش را بگیرید و با آنان برخورد کنید. اینکه برخلاف صحبت‌های خودشان است، اگر این فیلم دروغ باشد یعنی خاطرات آقای هاشمی دروغ است و اگر راست باشد همه‌اش راست است زیرا بر اساس خاطرات هاشمی و مستندات ساخته‌شده است. به کتابی با موضوع توافقنامه‌ژنو اجازه چاپ نمی‌دهند مگر توافقنامه ژنو از دین مردم واجب‌تر است؟

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن ادامه داد: انتشارات چشمه که سرتاپا اهانت به دین و مقدسات است رفع توقیف می‌شود، کتاب‌های صادق هدایت که پوچ‌گرایی و توهین به دین است آزاد می‌شود، دانشگاه را امنیتی کردند و اجازه صحبت به مخالف در آن نمی‌دهند، حالا آقایان در سال فرهنگ کمک‌های میلیاردی به دفتری می‌کنند که حتی یک قدم برنداشته است.

حجت‌الاسلام روانبخش با بیان اینکه آقای یونسی در سال فرهنگ به کنیسه یهودیان در شیراز می‌رود و می‌گوید باید اینجا را آباد کنیم اشاره کرد و بیان داشت: امروز نیز علاوه بر آن در کاخ سعدآباد به اسم حضرت زهرا‌(س) جشن می‌گیرند باید دید در این مراسم چند مستضعف وجود داشتند، حضرت زهرا(س) مگر در کاخ زندگی می‌کرد که جشن او را در کاخ گرفتند؟ می‌گویند جشن سعدآباد پیروزی ملت ایران بود؟ کدام مادر شهیدهسته‌ای در این جشن حضور داشت که نماد پیروزی ایران است. آقا فرمود مشکلات دولت را به رخشان بکشید. حال این سؤال مطرح است پس از گذشت 2 ماه از سال چه برنامه‌ریزی برای فرهنگ انجام‌شده است؟

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر عملکرد اقتصادی دولت تصریح کرد: در دولت احمدی‌نژاد گفتند یارانه گداپروری است و مردم را کمیته امدادی اداره می‌کند؛ اما امروز خودشان هم یارانه می‌دهند هم سبد کالا.

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن گفت: سفرهای استانی را نیز می‌گفتند عوام‌فریبی است؛ اما امروز خودشان هم این کار را انجام می‌دهند و برای حذف 2 دهک از یارانه در روزنامه‌هایشان نوشتند این ثروت ملی است و همه باید آن را بگیرند؛ اما امروز خودشان می‌گویند ثروتمندان باید از دریافت یارانه انصراف دهند با این شرایط اگر هم کسی حرف بزند می‌گویند بی‌سواد است و از کسی پول گرفته تا صحبت کند